Veelgestelde vragen (FAQ)

Vragen over het bedrijf Tulpfietsen

Waarom is Tulpfietsen opgericht?

Omdat we vinden dat het ook anders kan. Klantvriendelijker. En dat betekent gemakkelijker, sneller, goedkoper en persoonlijker. Maar wel met hoge kwaliteit. Wij vinden dat je zelf mag bepalen welke onderdelen je op je fiets wil en dat je je fiets zelf moet kunnen samenstellen. Op het moment dat het jou uitkomt. Bij Tulpfietsen krijg je een Nederlandse klassieke en stevige stadsfiets voor een internetprijs. En wij komen hem 100% rijklaar bij jou thuis afleveren, en na vier maanden komt naar keuze een fietsenmaker nog een keer langs voor een onderhoudsbeurt. Dat is wat wij klantvriendelijk noemen.

Tulpfietsen is een social enterprise: een commercieel bedrijf, maar met een maatschappelijke missie. Een groot deel van onze medewerkers bestaat uit mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Wij leiden ze op en geven ze werk waar ze trots op zijn.

Wie heeft Tulpfietsen opgericht?

De oprichter is Frank Klemann. Een ondernemer die vindt dat het anders kan. Klantvriendelijker. En dat betekent gemakkelijker, sneller, goedkoper en persoonlijker. Maar wel met hoge kwaliteit.

Wat maakt Tulpfietsen uniek?

Met een Tulpfiets heb je binnen een week een klassieke en stevige stadsfiets tegen een internetprijs, die gemaakt is zoals jij hem wilt. De fiets wordt in onze eigen fabriek in Nederland gemaakt en 100% rijklaar bij je thuis afgeleverd. Indien je dat wenst kun je kiezen voor een onderhoudsbeurt na 4 maanden, waarbij de fiets nog eens helemaal wordt nagekeken. Je krijgt een unieke, Nederlandse en kwalitatief hoogwaardige fiets. En dat voor een internetprijs.

Voor bedrijven maken wij unieke bedrijfsfietsen met logo en naar wens in de eigen bedrijfskleuren. Bijvoorbeeld voor een marketingactie, maar ook voor medewerkers, als leenfiets of om gewoon rond te rijden terwijl je trots reclame maakt voor je eigen bedrijf.

Hoe weet ik dat Tulpfietsen betrouwbaar is?

We doen er alles aan om op ieder gebied betrouwbaar te zijn. Dat betekent dat we al 7 jaar kwalitatief hoogwaardige Nederlandse fietsen maken. Uit onze eigen fabriek in Nederland. Dat betekent dat we 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar en aanspreekbaar zijn. Dat betekent ook dat onze website optimaal beveiligd is.

We willen verder uitgroeien tot een toonaangevend fietsmerk zonder enorme bedragen aan marketing te besteden (dat besteden we liever aan verdere uitbreidingen van ons aanbod). Dat lukt alleen als we betrouwbaar zijn en blijven.

Vragen over de Tulpfiets

Waar wordt mijn fiets gemaakt?

Een Tulpfiets wordt in onze eigen fabriek in Maastricht gemaakt, en bestaat uit kwalitatief hoogwaardige onderdelen van o.a. Shimano, Vredestein, AXA en Lepper. Een Tulpfiets is een klassieke, Nederlandse, stevige stadsfiets voor een internetprijs.

Wij assembleren ook fietsen voor andere fietsmerken in onze fabriek. Interesse? Neem een kijkje op www.bgholland.com
Ook in het buitenland zijn wij actief met onze bedrijfsfietsen ( www.companybikes.com ). Zo fietsen er al Tulpfietsen rond in o.a. Thailand, Dubai, Rusland en Spitsbergen! In Frankrijk zijn we actief met onze site www.tulipbikes.com

Wat bepaalt de kwaliteit van een fiets?

De technische kwaliteit van een fiets wordt bepaald door een stijf frame, sterke en goed gemonteerde wielen, en lichte en onderhoudsvriendelijke materialen. Een Tulpfiets bestaat uit al deze ingrediŽnten. Al onze frames zijn van hi-ten staal en bovendien verzinkt. Meer hierover kun je lezen op onze pagina over kwaliteit. Op deze pagina geven we ook enkele belangrijke onderhoudstips.

Hoe weet ik welk maat frame ik nodig heb?

Het is van belang de juiste framehoogte te kiezen. Meet je binnenbeenlengte door met je benen +/- 15 cm uit elkaar te gaan staan en de afstand tussen de grond en kruishoogte te meten (schoenen uit). Deze uitkomst vul je in in onze berekenmodule. Deze module kom je vanzelf tegen wanneer je een Tulpfiets samenstelt.

Hoe zet ik de fiets in elkaar?

Een Tulpfiets is geen bouwpakket. Dat betekent dat wij ervoor zorgen dat de fiets 100% rijklaar is. Inclusief gemonteerde pedalen en een rechtgezet stuur.

Hoe herken ik een Tulpfiets?

Een Tulpfiets is herkenbaar aan de hoogwaardige kwaliteit van de fiets en aan het tulpje in het achterspatbord.

Vragen over de bestelling en betaling

Waar wordt mijn fiets bezorgd?

Jouw Tulpfiets wordt binnen een week in Nederland en BelgiŽ thuis bezorgd. Wij nemen telefonisch contact met je op voor een geschikt aflevermoment.

Wordt mijn Tulpfiets ook in BelgiŽ geleverd?

Ja, jouw Tulpfiets wordt ook in BelgiŽ geleverd. Eveneens binnen ťťn week. 

Moet ik mijn fiets zelf in elkaar zetten?

Een Tulpfiets is geen bouwpakket. Dat betekent dat wij ervoor zorgen dat de fiets 100% rijklaar is. Inclusief gemonteerde pedalen en een rechtgezet stuur.

Hoe kan ik betalen?

Betalen kan veilig met iDeal, Mister Cash, Mastercard en Visa. Gedeeltelijk onder rembours betalen is ook mogelijk. De betaling vindt plaats via een beveiligde verbinding, waarbij we gebruik maken van het betaalplatform van Multisafepay.

Wat zijn de bezorgkosten?

De bezorgkosten bedragen EUR 34,50 voor Nederland en EUR 39,50 voor BelgiŽ. Dit is inclusief de verzending van eventuele accessoires.

Wat is de levertijd?

Binnen een week na je bestelling wordt de fiets bij je thuis bezorgd. Wij nemen van tevoren telefonisch contact met je op voor een geschikt aflevermoment.

Hoe weet ik wat de status is van mijn bestelling?

Direct na de bestelling krijg je van ons per e-mail een bevestiging. Binnen een week na je bestelling wordt de fiets vervolgens bij je thuis bezorgd. Wij nemen van tevoren telefonisch contact met je op voor een geschikt aflevermoment.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Je Tulpfiets wordt helemaal conform jouw wensen gemaakt. Op het moment dat je besteld hebt, is annuleren daarom niet meer mogelijk.

Vragen over de aflevering

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

Binnen een week na je bestelling wordt de fiets bij je thuis bezorgd. Wij nemen van tevoren telefonisch contact met je op voor een geschikt aflevermoment.

Kan ik mijn fiets ook op een ander adres laten afleveren?

Dat kan. Neem dan even telefonisch of per mail contact met ons op.

Hoe wordt mijn fiets afgeleverd?

Jouw Tulpfiets wordt binnen een week 100% rijklaar thuis bezorgd. Wij nemen van tevoren telefonisch contact met je op voor een geschikt aflevermoment. 

Vragen over de service

Hoe lang zit er garantie op mijn fiets?

Een Tulpfiets is volledig gecontroleerd en 100% rijklaar als deze bij jou wordt afgeleverd. Een Tulpfiets heeft bovendien 5 jaar garantie op constructie- en/of materiaalfouten van het frame en de vork. Om een beroep te kunnen doen op de garantie heb je het aankoopbewijs nodig.

Waar kan ik mijn fiets laten maken?

Wij zorgen ervoor dat de fiets 100% rijklaar is. Daarnaast is het mogelijk om te kiezen voor een onderhoudsbeurt aan huis na 4 maanden, waarbij de fiets helemaal wordt nagekeken. Mocht er daarvoor of daarna iets kapot zijn, dan kun je natuurlijk altijd bij een fietsenmaker terecht. Een Tulpfiets bestaat uit kwalitatief hoogwaardige onderdelen waar een goede fietsenmaker gemakkelijk mee overweg kan.

Hoe kan ik contact opnemen met iemand van Tulpfietsen?

Wij zijn telefonisch 24 uur per dag en 7 dagen in de week bereikbaar op 0031(0)20 - 530 47 44. Mailen naar info@tulpfietsen.nl kan natuurlijk ook.

Waar kan ik een Tulpfiets zien?

Er rijden inmiddels meer dan 10.000 Tulpfietsen rond. Ze zijn wel allemaal uniek, dus let vooral op het Tulpje in het achterspatbord. Er staat ook een aantal Tulpfietsen bij de fietsenwinkel FietsFabriek in de Sarphatistraat in Amsterdam.